Co wybrać

To jest forum o mrówkach występujących w Polsce

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy

Mrowczy mistrz
Posty: 13
Rejestracja: pt 05 paź, 2018

pt 05 paź, 2018

Dzień Dobry,

Jestem totalnym nowicjuszem w tym temacie i przymierzam się do kupienia formikarium z mrówkami i mam do wyboru Hutnice pospolitą (Lasius niger) i Mrówkę żniwiarkę (messor barbarus). Z tego co wiem ( a jest tego niewiele) to te mrówki różnią się głównie wzrostem. I mam spory dylemat, które mam wybrać, bardzo proszę o szybką odpowiedź.

Pozdrawiam
Małcin B)
Posty: 177
Rejestracja: sob 11 sie, 2018
Lokalizacja: Pomorze Gdańskie

sob 06 paź, 2018

Hej,
Jak mówisz, że jesteś nowicjuszem, to powiem Ci szczerze, że oba gatunki są dobre na start. Ale ja na twoim miejscu wybrałbym lasius niger.

Jest ona tania, bardzo łatwa w hodowli i w zasadzie nada się na nią każdy typ formikarium. Dużym jej plusem jest również to, że jest bardzo tolerancyjna na błędy popełniane przez hodowców.

Messor Barbarus natomiast, posiada kasty (mrówki mają różne wielkości) są wyróżniane piastunki, zbieraczki i żołnierze. Jest ciekawsza w hodowli przez to, że jedzą nasiona i tworzą "mrówczy chleb" Natomiast jest droga (cena waha się od 100 do nawet 200 zł, przy czym na allegro kupisz nigerki po 5 zł). Nie nadają się do formi korkowego i ziemnego. Raczej zakup ją sobie kiedy indziej.

Poczytaj troszkę faq na formikopedi, mi to bardzo pomogło.
Jesteś na tyle interesujący, na ile głębokie są Twoje zainteresowania...
Sentih
Posty: 135
Rejestracja: śr 11 lip, 2018

sob 06 paź, 2018