rójka '10 - już są?

Wszystko to co dotyczy zdobywania królowych podczas rójki

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

snover
Posty: 69
Rejestracja: pt 26 mar, 2010
Lokalizacja: Lubuskie

pt 26 mar, 2010

Witam jestem początkujący, dopiero się tym zainteresowałem, przeczytałem faq i jak zrobić pierwsze formi, mam probówkę itp. ale problem z mrówkami. widzę już chodzące robotnice, no ale królowych nie. liczylem na L.niger ew. flavusa a potem te duże czerwone (sanguinea?) bo są podobno trudne w hodowli (tzn. bardzo wymagające)
I najbliższy termin w pedii to koniec kwietnia... nie mam co liczyć teraz, pod koniec marca na jakąś rójkę?
Ostatnio zmieniony pt 26 mar, 2010 przez snover, łącznie zmieniany 1 raz.
ReYc
Posty: 198
Rejestracja: pn 10 kwie, 2006
Lokalizacja: Opole

pt 26 mar, 2010

Przy super wielkim szczęściu:)
Ale z doświadczenia mogę przypuszczać że przed 15 kwietnia nie ma co liczyć na rudnice itp.
[b][i]När Vindarna Viskar Mitt Namn[/i][/b]
Awatar użytkownika
dexter688
Posty: 593
Rejestracja: wt 11 sie, 2009
Lokalizacja: Iwonicz

pt 26 mar, 2010

snover pisze:duże czerwone
Jeśli są pospolite to nie sanguinea ale jakieś Myrmice.

Edit:
w tym roku zostały już znalezione dwie królowe jadną znalazł kko a drugą Umbramen
Ostatnio zmieniony pt 26 mar, 2010 przez dexter688, łącznie zmieniany 2 razy.
"Turysta nie wie skąd wraca,
podróżnik nie wie dokąd jedzie"
M.rubida, Myrmica sp., M.ruginodis, F.polyctena, F.sanguinea, F.cunicularia, F.cinerea, Formica fusca, L.niger, L.flavus, L.brunneus, L.mixtus, D.quadripunctatus, C.ligniperdus.
ReYc
Posty: 198
Rejestracja: pn 10 kwie, 2006
Lokalizacja: Opole

pt 26 mar, 2010

dexter688 pisze:w tym roku zostały już znalezione dwie królowe jadną znalazł kko a drugą Umbramen
Ale 2 królowe rójki nie czynią, ja w styczniu też znalazłem na chodniku kilka królowych, Lasius i Formica, a wczoraj Myrmice nawet.