Wybór aparatu

Makrofotografia - robimy zdjęcia naszym mrówkom

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pawelllQwE
Posty: 2572
Rejestracja: pn 01 wrz, 2008
Kontakt:

śr 25 mar, 2009

Witam!

W związku z tym, że w najbliższy poniedziałek jadę kupić aparat chciałem zapytać o najważniejsze rzeczy podczas wyboru. W tematyce aparatów jestem kompletnym amatorem i nie chcę kupić jakiegoś badziewia. Na początek chciałbym zaznaczyć, że nie będzie to aparat tylko do makro lecz do zwykłego fotografowania(zjazdy rodzinne, krajobrazy itp.). Mam kupić kompakt czy lustrzankę, nie orientuję się za bardzo ale chyba lustrzanki są lepsze. Jakie parametry ma mieć aparat i czy firma z jakiej jest tez się liczy? Co do tych parametrów to jakie byłyby dobre do robienia zdjęć w trybie makro a jednocześnie do zwykłego fotografowania(j/w)? Czy konieczne jest kupowanie tych wszystkich pierścieni/tulejek itd? Prosiłbym o jak najdokładniejsze opisy. jeśli komuś by się chciało to może wstawić zdjęcia i napisać jakie parametry miał aparat którym to robił lub podać link do zdjęć już zrobionych w trybie makro i zwykłe :wink:

Chętnych do "głębszej" pomocy zapraszam na PW.

Za wszystkie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny :)

P.S. Za niedługo rójki i trzeba to robactwo będzie oznaczyć :p
Awatar użytkownika
Pumba
Posty: 200
Rejestracja: sob 13 gru, 2008
Lokalizacja: Bydgoszcz

śr 25 mar, 2009

Jak na początek radzę kupno kompaktu a nie lustrzanki. Widząc ten post odradzam kupno lustrzanki. Z resztą są bardzo drogie i bez bajerów trochę mało użyteczne.

Pierwsza moja rada w praktyce radzę firmę Kodak. Nie jest to zła firma ani jedna z najlepszych. Według mnie najlepsza firma z kompaktami w porównaniu cena=jakość.

Po drugie mogę się pochwalić, że przez pierwsze 2 lata miałem kompakt Kodak, a teraz przerzuciłem się na lustrzankę Sony i jestem z tego przygotowania dla wysłużonego mi Kodaka wdzięczny.

Po trzecie dokładnie to proponowałbym sprzęt Kodak EasyShare z serii Z IS.