Woda

Miejsce dla początkujących. Masz podstawowe pytania? - śmiało je zadawaj, każdy kiedyś zaczynał :)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

Marlan
Posty: 117
Rejestracja: pt 11 lip, 2008
Lokalizacja: Lublin

pt 11 lip, 2008

Witam!
Mam pewien problem z podawaniem wody mrówkom. Korek od wody jest za duży i za głęboki. Jestem bardzo początkujący, więc nie wiem. Jest to moje pierwsze formikarium i nie wiem jak podać tą wodę, a boję się, że pozdychają z pragnienia. Proszę o pomoc!

Mam jeszcze kilka pytań związanych z hodowlą gatunku Formica Fusca :
- Jakie jedzenie? Dużo czy mało, mięso czy rośliny,
- Jaki wystrój formikarium,
- Czy dawać żywy pokarm.
t0wnedt
Posty: 112
Rejestracja: ndz 06 lip, 2008
Lokalizacja: Radom

pt 11 lip, 2008

hmm... ja mam 1 roczną kolonie L. Niger i na arene im wsadzam próbówkę
prawie całą zapełnioną wodą i przy końcu zatkaną watą, zawsze kilka robotnic siedzi na tej wacie i spija wodę, ale nie wiem czy to najlepszy sposób wiec zawsze oprócz tego tez nawilżam korek(gniazdo) strzykawką
Ostatnio zmieniony pt 11 lip, 2008 przez t0wnedt, łącznie zmieniany 1 raz.
ogon__
Posty: 846
Rejestracja: śr 11 lip, 2007
Lokalizacja: Kraków

pt 11 lip, 2008

Niestety, nic nie rozumiem, co to znaczy "korek od wody jest za duży i za głęboki"? Wodę podawaj tak, żeby przynajmniej część gniazda była cały czas wilgotna (ale nie mokra)

Czym się karmi mrówki, poczytaj na <a href="http://formicopedia.org/mrowki">formicopedii</a>. Wystrój formikarium zależy wyłącznie od twojego gustu, mrówkom to zasadniczo zwisa. Możesz podawać żywe owady, jednak weź pod uwagę że mrówki z młodych kolonii zazwyczaj nie polują na nic większego od siebie.
Marlan
Posty: 117
Rejestracja: pt 11 lip, 2008
Lokalizacja: Lublin

pt 11 lip, 2008

Dzięki za pomoc. Chodzi mi o taki korek od Nałęczowianki na przykład :wink: . O co chodzi z hibernacją? Czy włożenie formikarium z mrówkami do lodówki jest bezpieczne? Ile wytrzymają?
JakubN
Posty: 192
Rejestracja: czw 10 lip, 2008