Formikarium

Miejsce dla początkujących. Masz podstawowe pytania? - śmiało je zadawaj, każdy kiedyś zaczynał :)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

nigerlassius
Posty: 3
Rejestracja: wt 14 lip, 2009
Lokalizacja: Lubliniec

wt 14 lip, 2009

No więc tak - na wstępie dodaje że jestem zielony w tych sprawach. Wczoraj złapałem sobie królową L.niger bez skrzydełek ( teraz siedzi w próbówce i pije wódzie z waty :) . Chcę zrobić formikarium proste do zrobienia i oczywiście żeby materiały były tanie . Macie może jakieś pomysły jak to zrobić ? I jeszcze jedno pytanko - wczoraj znalazłem parę mrowisk dość dużych czerwonych mrówek , a tak ok 6 m od mrowisk 2 mrówki tych samych rozmiarów ale będących jakby połączeniem czarnym i czerwonych tzn dwukolorowa ? I dodam że się tak szybko poruszały, że prawie ich złapać nie szło - co to mogło być ? Dzięki :P

A - i czym mogę przeciąć plastikowe pudełka po cd-kach? I czy moja królowa zachowuje się normalnie - próbuję uciec przez zatkany watą otwór dodam że ok. 10 min temu ją tam włożyłem :)

Sorry że tak dużo pytań , ale wiecie ...:D
Ostatnio zmieniony wt 14 lip, 2009 przez nigerlassius, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Jeremi
Posty: 1014
Rejestracja: pt 12 sty, 2007
Kontakt:

wt 14 lip, 2009

Najlepiej rzucić okiem na formicopedię. Tam gn dał kilka prostych pomysłów, do tego tanich. Moim zdaniem wymagają one jedynie trochę zdolności plastycznych i chęci. Ja preferuję jednak inną formę: zagrabić sąsiadowi hektar działki i zarobione pieniądze przeznaczyć na szklarza, który Ci wytnie szkło takie jakie chcesz. W domu to sobie poskładasz jak klocki i masz formicarium niczym mrowkoyad czy curtus.
Ostatnio zmieniony wt 14 lip, 2009 przez Jeremi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dawid2000x1
Posty: 74
Rejestracja: śr 08 kwie, 2009
Lokalizacja: Wieluń

wt 14 lip, 2009

nigerlassius pisze:I czy moja królowa zachowuje się normalnie - próbuję uciec przez zatkany watą otwór dodam że ok. 10 min temu ją tam włożyłem