Jestem zielony

Miejsce dla początkujących. Masz podstawowe pytania? - śmiało je zadawaj, każdy kiedyś zaczynał :)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

misiek821
Posty: 114
Rejestracja: śr 05 sie, 2009
Lokalizacja: Jastrzębie

śr 05 sie, 2009

Witam od miesiąca dużo czytam o hodowli mrówek. Chce założyć własną hodowle ale mam problem. Byłem w lesie przez 2h szukałem jakiejś królowej a znalazłem tylko 1 i to z skrzydłami. Za tyg jadę na wieś do kileczy [koło zawadzkiego] czy mam jeszcze szanse spotkać L.niger? i w jakich miejscach szukać?Mam już próbówkę i formikarium w trakcie montażu.



PS.W jakim czasie będę mieć 1królowa i około 30robotnic?
PS2.Kolega ma też mrówki ale nie wiem jaki gatunek około 100robotnic i podobno już gdzieś ma mrówki z skrzydłami[młode królowe] czy to możliwe?
Ostatnio zmieniony śr 05 sie, 2009 przez misiek821, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
xXLukasXx
Posty: 238
Rejestracja: pn 07 lip, 2008
Lokalizacja: Jawor / Wrocław
Kontakt:

śr 05 sie, 2009

misiek821, nie musisz szukać, po prostu idź się przejdź po mieście popołudniu :) Masz ogromne szanse na załapanie czegokolwiek :)

Ad1. Czas ten jest zależny od wielu czynników, więc może się mocno różnić, w każdym razie u mnie dobiły 30tki jakoś po 5 miesiącach... (wolne tempo, w stosunku do innych...)

Ad2. Byłoby to możliwe u mrówek z rodzaju Leptothorax, które charakteryzują się niewielkimi koloniami, ale nie wiem, czy akurat osiągają aż taką liczebność.. U nigerków jest to mało prawdopodobne, i to niewielkie prawdopodobieństwo sprowadza się do jakiegoś "błędu" - był na forum temat, że u kogoś w kolonii ok. 100 robotnic (nie pamiętam dokładnie liczebności...) pojawiły się w sporej ilości samce. Jednakże nie jest to rzecz normalna u tego gatunku, i raczej rzadko się tak dzieje... Może Twój kolega dokładał im poczwarki? Wtedy możliwe, że przyniósł w tych poczwarkach samce ;)
www.clonk.glt.pl
www.n00bskie-studio.xt.pl
www.gravitysim.glt.pl
serdecznie zapraszam :)