Dylematy poczatkujacego.

Miejsce dla początkujących. Masz podstawowe pytania? - śmiało je zadawaj, każdy kiedyś zaczynał :)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

driver33
Posty: 55
Rejestracja: sob 15 sie, 2009
Lokalizacja: Warszawa

sob 15 sie, 2009

Witam,

Jak zaznaczyłem w powitaniu jestem początkujący ... sporo poczytałem na temat hodowli mrówek (kiedys w dzieciństwie się tym interesowałem ale był znaczny brak informacji - wiec tak jakby temat powrócił po wielu latach).

Po przeczytaniu wielu stron i z tego portalu jak i z antmanii przystąpiłem do początkowych działań.
Mikroformikaria za 3 złote, i szukamy królowych ... i zonk ... jakiś niefart udało mi się pochwycić jedną -biegała po trawniku w ogródku - i po wielu godzinach ślęczenia i wgapiania się w nią wyszło mi ze to Formica fusca.
Jak do tej pory siedzi grzecznie w "formikarium za 3zł" - w 2kaloriowym pudełeczu z wata .. wata niała przezroczystość plastiku pozostawia wiele do zyczenia wiec nie wiem czy tam sa jajaka czy nie .. ale królowa zdrowa i wyglada ze ma sie dobrze, także tu czekam na efekty.

Natomiast probem zaczął się około godziny temu - stoję sobie na tarasie, rozglądam się po ziemii a po terakocie po podłodze biega królowa z martwym robo w szczekach ...
Wychodzi mi ze to Lasius umbratus 1. z wygladu , 2 z zachowania , 3 mam 2 gniazda tych mrówek na podwórku (tak przejrzałem wszystkie zakamarki podwórka).

Pytanie jest takie : Co z ta królową zrobić ?? nałapć jej nigerek i wrzucić do mikroformikarkium ?? karmić ją w jakiś sposób ??
Może ew. ktoś jest zainteresowany adopcją (mieszkam w Warszawie w wesołej).
Bo szkoda zmarnować takiej królowej. z tego co czytałem to dość cenny nabytek (no bez przesady)

Czekam na szybkie podpowiedzi.
Pzdrf
Ostatnio zmieniony pn 17 sie, 2009 przez driver33, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cuful
Posty: 93
Rejestracja: sob 13 cze, 2009
Lokalizacja: Siemiatycze

sob 15 sie, 2009

Możesz złapać i zaadoptować do niej robotnice Lasius niger.