Faraonki (a może i nie ) podstawowe pytanka.

Miejsce dla początkujących. Masz podstawowe pytania? - śmiało je zadawaj, każdy kiedyś zaczynał :)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

Faraonki
Posty: 6
Rejestracja: pn 20 cze, 2011

pn 20 cze, 2011

Witam ! :D
Jestem nowa jak i zielona w temacie Mrówek, jednak już trochę czytałam ( skromnie :mrug: ).
Jak na razie nie posiadam żadnych mrówek (nie licząc milionów mrowisk w o ogródku..:)
Wymiaru mojego amatorskiego formikarium:
gniazdo; 14x14 (długość, wysokość)
arena; 24x8 (długość szerokość)
Wszystko oczywiście będzie powiększane.
Moje pytania:
1. Czy mrówki Faraonki to te które są bardzo a to bardzo częste ? (tzw. są w każdym ogródku..)
2. Są łatwe w hodowli?
3.Zanim złapię królową czy "wykraść" kilka robotnic (ok. 5-15) z gniazda dzikich mrówek (Faraonki) żeby oswoiły się z otoczeniem i pomagały królowej (tz. adopcja) ?
4. Gdzie znajdę królową (bez skrzydełek)?
5. Czy arena i gniazdo wystarczą ?
Wszelkie sugestie na ten temat przyjmuję z otwartymi ramionami :party:
Pozdrawiam 8)
Awatar użytkownika
kamiklo
Posty: 1307
Rejestracja: wt 07 lip, 2009
Lokalizacja: Ropica Polska

pn 20 cze, 2011

primo poczytaj http://users.v-lo.krakow.pl/~locutus/da ... aonis.html
secundo ja bym od faraonek nie zaczynał, tylko od pospolitej L.niger :)
Zdobyć przyjaźń kota nie jest rzeczą łatwą. Nie lokuje on swych uczuć nierozważnie: może zostać waszym przyjacielem, jeśli jesteście tego godni, ale nigdy waszym niewolnikiem.
Awatar użytkownika
dexter688
Posty: 593
Rejestracja: wt 11 sie, 2009
Lokalizacja: Iwonicz

pn 20 cze, 2011

Ad. 1. - najpospolitszymi mrówkami są: małe czarne - Lasius niger - to najprawdopodobniej o nich myślisz pisząc "częste", oraz tzw. "czerwone" tj. Myrmica sp., oraz mrówki Formica sp. Faraonki to całkiem inna bajka..

Pytania 2 i 3 w związku z powyższym pomijam...

Ad. 4. Królową można złapać wszędzie. Patrz pod nogi a znajdziesz. Najlepiej szukać tam, gdzie łatwo królową zauważyć czyli np. na chodniku.