Formikarium budowa?

Miejsce dla początkujących. Masz podstawowe pytania? - śmiało je zadawaj, każdy kiedyś zaczynał :)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

mis86ek
Posty: 3
Rejestracja: pt 05 sie, 2011
Lokalizacja: Katowice, czasem okolice Chrzanowa (zachodnia małopolska)

pt 05 sie, 2011

Cześć.
Jestem całkowicie początkujący w kwestii mrówek i chciałbym prosić o pomoc w następującej kwestii:

Planuje zbudować formikarium tego typu:
http://mrowkoyad.pl/?19,pl_formikarium-korkowe-20x10x10
z tym, że zamiast korka chcę użyć gipsu (gniazdo), co prawda czytałem forum ale nie wszystko znalazłem/załapałem.
1. Czy po wyschnięciu gipsu trzeba go jeszcze upiec w piekarniku czy jest to zbędne?
2. Jaką szerokość powinny mieć korytarze i komory?? I jaką głębokość komór robić?? Nie wiem jeszcze jaki gatunek będę hodował, po przeczytaniu opisu 3 gatunku nie pamiętam już co było w pierwszym, za dużo na raz w szczególności nazw łacińskich :/. Chciałbym jakiś gatunek rozmiarowo duży, ale to wyjdzie z czasem.
3. Czym najlepiej przylepić gipsowe gniazdo do szyby?? Dociśnięcie podejrzewam może utworzyć szpary przez które mrówki będą spacerować poza korytarzami. A nie chcę zniszczyć szyby akwarium za bardzo na wypadek konieczności wymiany gniazda na inne (chociaż jak trzeba to trzeba).
Akwarium planuje kupić na dniach, 12 litrów, wymiary 30x20x20 gniazdo przewiduję wstępnie 12-16x25x3-5 nie wiem jeszcze jak grube zrobię gniazdo aczkolwiek planuje na wysokości około 5 cm zrobić z tyłu rodzaj wnęki/półki/korytka na całej długości aby móc tam wlewać wodę w celu nawodnienia dolnych komór. Zgodnie ze zdobytą wiedzą powinno to być ok. Wybieg będzie miał około 20x26 i wysokość 20 cm.

Wiem że jak na początek jest to zdecydowaniu duże formikarium, ale jak mam się bawić z odlewaniem jakichś małych gipsowych gniazd i łączyć z pudełkiem po lodach-arena to już wolę poświęcić 30 minut więcej i zrobić to.

Proszę o opinie w tej kwestii i z góry dziękuje za rady :D:D.
Awatar użytkownika