Zestaw startowy - pytanie od laika

Miejsce dla początkujących. Masz podstawowe pytania? - śmiało je zadawaj, każdy kiedyś zaczynał :)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

Danzarina
Posty: 11
Rejestracja: wt 16 kwie, 2013

sob 20 kwie, 2013

Witam,
Przepraszam za zawracanie Wam głowy, podejrzewam że podobnych pytań mogliście mieć już od groma... Będę jednak wdzięczna za porady :)
Jestem totalnie zielona jeśli chodzi o myrmekologię, i poza tym ze interesuje mnie szeroko pojęty świat zwierzęcy, to o mrówkach nie wiem praktycznie nic. Od pewnego czasu staram się jak najwięcej czytać, ale trudno zdobyć w krótkim czasie odpowiedni poziom wiedzy, dlatego proszę Was o poradę.
Mój facet od dłuższego czasu zbierał się do kupna formikarium, ale wciąż pojawiały się ważniejsze wydatki i pilniejsze sprawy do załatwienia. Zbliżają się jego urodziny, więc postanowiłam zakupić mu jakiś "zestaw startowy" i pomóc w rozpoczęciu hodowli. W związku z tym od pewnego czasu próbuję się edukować, ale wiadomo że nic nie zastąpi doświadczenia praktycznego. W związku z tym mam do Was prośbę - jaki zestaw startowy polecalibyście mi zakupić? Wiem, że do rozpoczęcia hodowli od podstaw teoretycznie może wystarczyć probówka, ale byłby to mało efektowny prezent ;) chciałabym kupić coś większego, bardziej efektywnego, co starczyłoby na dłużej. (ale czy mała kolonia będzie chciała zasiedlić duże formikarium?) Na razie zrezygnuję z zakupu mrówek - wybór gatunku zostawię facetowi, może będzie chciał sam złapać pierwsze osobniki? Zostaje jednak wybór formikarium i podstawowego wyposażenia. Moglibyście coś doradzić? Co sami byście chcieli dostać jako zestaw startowy? (teraz, patrząc z perspektywy czasu i mając już sporo doświadczeń)
Co myślicie o takich formikariach?
http://allegro.pl/formikarium-formicari ... 35683.html
http://allegro.pl/formikarium-formicari ... 35829.html