Zastój

Miejsce dla początkujących. Masz podstawowe pytania? - śmiało je zadawaj, każdy kiedyś zaczynał :)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

Slayer
Posty: 35
Rejestracja: śr 30 lip, 2014
Lokalizacja: Wołomin

czw 21 sie, 2014

Ostatnio wylęgły mi się Formica fusca (10 szt) od tamtej pory królowa nie składa jajeczek.
Są w gniazdku z karton gipsu zabunkrowały się i nic ...
Czekają na zimowanie czy może to być spowodowane czymś innym jak sądzicie ?
Karmione były sokiem pomarańczowym i pinkami.
(Jestem totalnie zielony co do mrówek.)
Awatar użytkownika
Formik
Posty: 1577
Rejestracja: ndz 26 lip, 2009
Lokalizacja: Łódź

czw 21 sie, 2014

Po pierwsze, zmień pokarm, bo na soku pomarańczowym długo nie pociągną. Podstawą diety powinien być miód, bo inaczej robotnice Ci pozdychają jak muchy.

Być może czekają na zimowanie, ale ja bym ich jeszcze nie zimował. Lepiej poczekać do ~listopada, żeby im nie rozregulować rytmu. W międzyczasie karm je codziennie świeżym miodem (mała kropelka na kawałku folii aluminiowej) i co 3 dni kawałkiem pinki, czy innego owada. Jak trochę podjedzą, to królowa może ruszyć.
>> Atlas mrówek online <<
Truteń weteran.
Slayer
Posty: 35
Rejestracja: śr 30 lip, 2014
Lokalizacja: Wołomin

czw 21 sie, 2014

Dostały miód zobaczymy a co do pokarmu białkowego to nawet nie ruszają pinki.
(jakiś łatwy do upolowania zamiennik) ?
Awatar użytkownika
Formik
Posty: 1577
Rejestracja: ndz 26 lip, 2009
Lokalizacja: Łódź

czw 21 sie, 2014

Slayer pisze: (jakiś łatwy do upolowania zamiennik) ?
Muszka owocowa, komar, złotook itp.
Dla większych kolonii może być kawałek konika polnego. Zdarzało mi się zamrażać kilka koników i podawać potem kawałki mrówkom.
>> Atlas mrówek online <<
Truteń weteran.
Slayer
Posty: 35
Rejestracja: śr 30 lip, 2014
Lokalizacja: Wołomin

ndz 24 sie, 2014

W dalszym ciągu bieda komara ani miodu nie ruszyły ...
Awatar użytkownika
geb88
Posty: 1968
Rejestracja: pt 20 paź, 2006
Lokalizacja: Warszawa, Malbork

ndz 24 sie, 2014