Włąściwy gatunek

Miejsce dla początkujących. Masz podstawowe pytania? - śmiało je zadawaj, każdy kiedyś zaczynał :)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

michal78
Posty: 11
Rejestracja: pn 26 sie, 2019

pn 26 sie, 2019

Witam, zdecydowałem się założyć pierwsze formikarium, nie mam doświadczenia z mrówkami (ale z terrarystyką jako taką całkiem spore). Poczytałem trochę i zdecydowałem się wstępnie na formikarium typu "L" z wkładem korkowym, oferowane przez firmę Mrówkoyad - http://www.mrowkoyad.pl/?18,pl_formikar ... we-typu-l-
Czytam o gatunkach ale nie jestem zdecydowany. Chyba bliżej mi do Messor Barbarus niż Lasius Niger, te pierwsze mają wyraźne kasty więc wydają mi się ciekawsze. Rosną tez trochę większe. Obydwa gatunki uchodzą za te właściwe dla początkujących. Czy wybrać zatem M.B. czy polecilibyście coś jeszcze ciekawszego ? Generalnie podstawowe kryteria to łatwość chowu, ciekawość w obserwacji i aby były odpowiednie do formikarium o parametrach jak wyżej czyli gniazdo korkowe 20x20 oraz arena 20x20x10cm. Jeśli chodzi o kolonię to bardziej zależałoby mi na tym by osobniki były względnie duże niż liczne (zwłaszcza aby wyraźnie różniły się wielkością różne kasty).
janekMrówczarz
Posty: 112
Rejestracja: pt 14 cze, 2019

wt 27 sie, 2019

Cześ, wiesz co Messor barbarus są napewno ( w mojej opini) ciekawsze do obserwacji od nigerek ale są troche trudniejsze. Dla początkujących dobre są mrówki z gatunku Formica np. Formica fusca , F.cinerea itd. Również dość łatwe są mrówki z gatunku Tetramorium caespitum które tk jak messorki jedzą nasiona. Pomyśl jaki gatunek Ci odpowiada.
Powodzenia
:D
Sam zrobiłem sobie większość krzywd, które odczułem
Awatar użytkownika
slodkie_ciacho
Posty: 1491
Rejestracja: sob 23 cze, 2018
Kontakt:

wt 27 sie, 2019

Witam.
Mi do głowy przychodzi jedynie jakiś Camponotus-są duże, mają kasty wśród robotnic (choć nie wiem jak jest z ich "wyraźnością" :))...