Problem Messor Barrbarus

Miejsce dla początkujących. Masz podstawowe pytania? - śmiało je zadawaj, każdy kiedyś zaczynał :)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

Oggy
Posty: 3
Rejestracja: czw 09 sty, 2020

ndz 12 sty, 2020

Witam klika dni temu ( 12 stycznia ) zakupiłem mrówki Messor Barrbarus i formikarium korkowe.
Podobno były już zimowane. Zasiedliłem je według instrukcji oraz dałem mate grzewczą na 24 stopnie (oczywiście jedzenie i wodę również). Na początku mrówki przeszły do gniazda i miały się dobrze. Jednak wraz z czasem zaczęły zdychać. Na początku jedna potem dwie...W chwili obecnej mam ich 6 oraz królową (na początku było 10). Przez 3 dni straciłem 4 mrówki. Jestem początkujący, proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
srebrny
Posty: 1191
Rejestracja: śr 16 lip, 2014
Kontakt:

ndz 12 sty, 2020

Oggy pisze: ndz 12 sty, 2020 Witam klika dni temu ( 12 stycznia ) zakupiłem mrówki Messor Barrbarus i formikarium korkowe.
Podobno były już zimowane. Zasiedliłem je według instrukcji oraz dałem mate grzewczą na 24 stopnie (oczywiście jedzenie i wodę również). Na początku mrówki przeszły do gniazda i miały się dobrze. Jednak wraz z czasem zaczęły zdychać. Na początku jedna potem dwie...W chwili obecnej mam ich 6 oraz królową (na początku było 10). Przez 3 dni straciłem 4 mrówki. Jestem początkujący, proszę o pomoc.
Pokaż gniazdo - tak mała kolonia powinna być w probówce z dostępem do małej areny.
ANTek mrówczarz
Posty: 306
Rejestracja: pt 27 wrz, 2019

pn 13 sty, 2020

Kiedy byłem żółtodziobem straciłem lasius Niger przez pośpiech. Za duże gniazdo, mrówki czują się wtedy obłąkane i bezbronne. W małych przestrzeniach są spokojniejsze. Nie zapominaj też o wilgotności i temperaturze, ponieważ temperatura na macie niekoniecznie musi odpowiadać temperaturze w gdzieździe (z powodu, że korytarze są ciasne). Niejednemu mrówczemu amatorowi udało się ugotować mrówki. Ale spokojnie, należy postępować rozważnie. Każdą sytację da się uratować. :D
Kolonie: