Moja królowa Messor Barbarus zdechła co teraz?

Miejsce dla początkujących. Masz podstawowe pytania? - śmiało je zadawaj, każdy kiedyś zaczynał :)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

SzymonK
Posty: 7
Rejestracja: czw 13 kwie, 2023

czw 13 kwie, 2023

Moja królowa messor barbarus zdechła co teraz :placze: ?! 9 września zeszłego roku (2022) kupiłem moją pierwszą kolonię mrówek messor barbarus. Formikarium z tego co słyszałem to ten typ się nazywa ''T'' albo ''Tower''. Wczoraj rano jak wstałem zobaczyłem, że robitnice zaczęły wyciągać królową z gniazda i jakby ją rozrywać (ciągnęły ją ze wszystkich stron). Spróbowałem lekko ruszyć pensetą królową i nic, nie ruszyła się. Jak już mówiłem, że jestem początkującym hodowcą i nie wiem za bardzo co mam zrobić. Ale szkoda by mi było teraz te wszystkie robotnice wypuścić i zacząć od nowa bo kolonia funkcjonuje już od całkiem dawna i ma sporo robotnic (ale nie królową :placze: )
SzymonK
Posty: 7
Rejestracja: czw 13 kwie, 2023

czw 13 kwie, 2023

A i w formikarium jest już sporo wyrośniętych larw
Awatar użytkownika
slodkie_ciacho
Posty: 1491
Rejestracja: sob 23 cze, 2018
Kontakt:

czw 13 kwie, 2023

Witam.
SzymonK pisze: czw 13 kwie, 2023 i ma sporo robotnic
A ileż się kryje pod określeniem "sporo"?
Można próbować adopcji, ale istnieje ryzyko że zabiją nową królową. Może też się udać adopcja, ale nie wiadomo czemu padła poprzednia i jeżeli były jakieś pasożyty to może zarazić nową. Więc kwestia ile tych robotnic tam jest, czy warto podejmować ryzyko :)
Pozdrawiam
SzymonK
Posty: 7
Rejestracja: czw 13 kwie, 2023

czw 13 kwie, 2023

Od razu podkreślam, że jestem początkującym hodowcą i nie wiem czy dla doświadczonych hodowców taka ilość to jest dużo ale jak dla mnie tak. Jest ich ok. 40 - 50 czy jakoś tak.
SzymonK
Posty: 7
Rejestracja: czw 13 kwie, 2023

czw 13 kwie, 2023