Dziwne zachowanie jednej z robotnic

Zapisy obserwacyjne hodowli mrówek to cenne źródła informacji którym warto się dzielić. Oto nowy dział "Dzienniki Hodowlane". :-)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy

KotLuminos
Posty: 201
Rejestracja: sob 16 lut, 2019

sob 16 lut, 2019

Witam :D Posiadam mrówki Messor Barbarus i....zzaobserowałem dziwne zachowanie...otoż jedna z robotnić jakby to powiedzieć...Kreci ję na bleca w boku jakby wirowała potem lezy na boku i gdy myśle ze umarła to znowu to samo.
Teraz aktualnie robi to samo tylko jest w oddzielnejk komorze i niewiem czy to niejest coś powaznego.
Mrowki mają dobre warunki wilgotność 24C,mają nasiona.
Podaje wode filtorwaną przez filt dafi bo niechce dawac z krano bo boje się że dają zanieczyszczenia.MOże to od tej filtrowanej wody? nie wiem.
Prosze o pomoc bo niewiem co to jest a jestem początkującym
(przepraszam za orto...stresuje się)
Prosze o jak najszybsze odpisanie dziękuje :D
Awatar użytkownika
slodkie_ciacho
Posty: 1491
Rejestracja: sob 23 cze, 2018
Kontakt:

sob 16 lut, 2019

Witam.
KotLuminos pisze: sob 16 lut, 2019 (przepraszam za orto...stresuje się)
Więc pooddychaj głęboko, wciśnij "zmień treść posta" (taki ołówek) i popraw go bo to nie wytłumaczenie, chyba już wszystkie przeglądarki internetowe mają podkreślanie błędów.

Nie napisałeś żadnych szczegółów jak długo masz tą kolonię, ile robotnic liczy, w jakim formikarium.
Co do samej robotnicy to pewnie zdycha...
Na jakiej zasadzie działa ten filtr? Jeżeli tylko mechanicznie oczyszcza, to nie sądzę by to miało wpływ, ale jeśli wpływa na skład chemiczny wody to kto wie.
Pozdrawiam
KotLuminos
Posty: 201
Rejestracja: sob 16 lut, 2019

ndz 17 lut, 2019

Witam :D Posiadam mrowki od srodka listopada 2017r.Mam Posiadam 13 mrowke (12 robotnic/żołnierrzy.) Filtr oczyszcz wode i wzbogaca o magnes.