Moje L.brunneus :)

Jak karmić i zapewnić właściwe warunki mrówkom w formikarium.

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy

Awatar użytkownika
AdamM
Posty: 38
Rejestracja: pn 12 cze, 2006

wt 20 cze, 2006

Dzięki uprzejmości Tommyguna stałem się dziś posiadaczem królowej Lasius brunneus :) Przygotowałem dla mróweczki probówkę z wodą i przedziałami korkowymi. Acha, mrówkę dostałem w plastikowej rurce zaczopowanej watą z dwóch stron z jednej wilgotną. Z boku tej plastikowej rurki znajdują się małe okrągłe jajeczka (czy inne coś - nie znam się :) ). No to tak sobie pomyślałem że nie będę tu niczego dotykał żeby nie uszkodzić, wyciągnąłem suchą watę z rurki plastikowej i wsunąłem tę rurkę do probówki a probówkę zaczopowałem watą. Mrówa trochę chyba przerażona zmianą sytuacji pobiegała po probówce, obiegła przegrody z korka i wróciła do swojej małej rureczki. Zaczęła grzebać w wacie... Na początku myślałem że tam też ma jajka i wygrzebuje je, ale ona chyba jednak wyrywa włoski z waty i chce nimi zablokować wejście do rurki (tej plastikowej). Robić coś z nią tj. podgrzewać tę rureczkę żeby przeniosła się do ostatniej przegrody probówki? Czy może lepiej czekać aż sama stwierdzi że się przeniesie? Aha, nie karmić jej narazie niczym, czy może jednak dać jej tego miodu z żółtkiem?
Awatar użytkownika
Johnbol
Posty: 138
Rejestracja: śr 19 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

wt 20 cze, 2006

Witam!

Póki królowa ma zapewnioną wilgoć lepiej nie przenosić jej do innego miejsca, tylko dać jej trochę spokoju - szybciej może złożyć jaja. Odrobinę mieszanki zawsze możesz podać, nie jest to konieczne ale też i nie zaszkodzi (no chyba że podasz tyle, że się utopi...).

Pozdrawiam!
FABRICATI DIEM, PVNC!
Awatar użytkownika
AdamM
Posty: 38
Rejestracja: pn 12 cze, 2006

wt 20 cze, 2006

To jej nie ruszam niech siedzi gdzie siedzi :) Niedawno na moich oczach zniosła kolejne jajo :)
Awatar użytkownika
AdamM
Posty: 38
Rejestracja: pn 12 cze, 2006

pn 26 cze, 2006