Pytania początkującego: Przeprowadzka, nawilżanie, mikstura.

Miejsce dla początkujących. Masz podstawowe pytania? - śmiało je zadawaj, każdy kiedyś zaczynał :)

Moderatorzy: slodkie_ciacho, Moderatorzy, mod

Lux Ferre
Kontakt:

czw 30 sie, 2012

Witam.

Dziś przyszła do mnie zamówiona paczka z allegro. W środku oczywiście formikarium + kilka gadżetów + mrówki w probówce.
Jestem całkowicie początkującym amatorem mrówek. Wydaje mi się, że przeczytałem o początkach hodowli wystarczająco, aby rozpocząć własną, ale chciałbym się upewnić co do kilku spraw.
1. Odbezpieczyłem probówkę z mrówkami (wyjąłem watę) i umieściłem ją tuż przy wejściu do części gniazdowej formi (jak na zdjęciu 1). Ile mniej więcej, zakładając, że nie chcę maltretować moich podopiecznych żarówkami, wytrząsaniem, etc. upłynie czasu, zanim królowa znajdzie się w korkowym gnieździe?

2. W paczce była strzykawka do nawadniania gniazda. Z tego co czytałem nawadnianie potrzebne jest jedynie na początku, gdyż później mrówki same o nie zadbają. Nie wiem tylko jak dobrze nawodnić gniazdo, gdyż kiedy leję wodę od góry, między korek a szkło, większość wody spływa na sam dół, na piasek.

3. W drugiej strzykawce było coś co wygląda jak mikstura do karmienia i zapewne nią jest (zdjęcie 2). Jak długo będzie ona zdatna do użytku, tzn. po jakim czasie karmienie nią mrówek będzie ryzykowne i powinienem sam coś dla nich upichcić?

4. W paczce był też mały kawałek szkła. Domyślam się, że jest to podstawka pod jedzenie. Znalazłem w domu drugi kawałek i używam go jako podstawka pod wodę (wylewam kroplę wody na szkło). Czy takie rozwiązanie jest na początek bezpieczne dla mrówek (nie potopią się w tej kropli?)

5. Powinienem na początek pomyśleć o czymś jeszcze?

Zdjęcie1:
Obrazek

Zdjęcie2:
Obrazek

PS.
Wiem, że jakość zdjęć okropna i nie widać nawet mrówek, poza królową, ale chwilowo nie dysponuję niczym co robi zdjęcia, poza starym telefonem z aparatem...
http://ants.aq.pl - Blog + dziennik z hodowli.